Alla inlägg under juli 2012

Av BFF 4ever - 4 juli 2012 15:21

Okej, jag tänkte visa bild på Genom dina ögon (the host)-boken och Bröderna Benzinis spekatkulära cirkusshow (Water for elephants)-boken:

         


Okeeej BYE//En7

Av BFF 4ever - 4 juli 2012 14:57

Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow


Författare: Sara Gruen
Original titel: Water for elephants
Översättare: Eva Mazetti-Nissen
Antal sidor: 349s. + 3s. av författarens kommentar + 8s. samtal med författaren + 4.s diskussionsfrågor dvs. 364s.
Jacob Jankowski är en gammal man. 90 eller 93 år. Han håller inte riktigt koll. Många minnen från hans ungdom lever kvar, fast han pratar nästan aldrig om dem. Om hur han, en natt hoppade på ett tåg som tillhörde Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow, eller om hur han hittade Marlena, cirkusens ryttarinna, som han sedan gifte sig med, eller om hans vänskap med elefanten Rosie. Eller, för den delen, vem som dödade August. Inget sådant kommer ur hans rynkiga mun.
Jag tyckte boken var riktigt bra, den har blivit utsedd till både Årets roman och Årets bok. Man får en skön blandning av Jacobs yngre dagar och hur han har det på sitt tråkiga ålderdomshem nu.
Boken har filmatiserats, med Robert Pattinson, Cristoph Waltz och Reese Witherspoon.
3,5/5p/En7

Av BFF 4ever - 4 juli 2012 14:11

Idag känner jag mig tråkig och oinspirerad. Kan det ha med att typ INGEN är hemma?!

Precis när jag kommer hem sticker alla... Asså BAJS! It´s not fair!!! Liksom ena dagen efetr min hemkomst är typ alla online, och nu är det ingen, på skype alltså....  Så jag kan inte göra nåt med nån... Utom Totto, men hon räknas inte. Ska dock kanske gå o bada i kväll när pappa kommit hem, i Trekanten med Totto o pappa.... Fast ändå boring eftersom ingen annan är med :)


MUUUUUUUU  


Jag och Malda skulle ÄLSKA om ni kommenterade våra inlägg/skrev i gäst boken. Eller både och. Särskilt om ni gillar bloggen och läser den. Jag har sett på statistiken att vi har haft ganska många som kommit och tittat, men vi skulle bli skitglada om ni skrev nåt också!!!!!!


Bye//En7

Av BFF 4ever - 3 juli 2012 18:42

Hej!, Hoppas ni tyckte om recensionen (nedan!!). Imorgon kommer Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow upp, då jag i princip har läst ut boken (jag har läst den, men det var frågor till författaren som jag inte läst än)...


Ni märker säkert att jag inte är så van vid att skriva recensioner, men SWATH recensionen är typ den trdje som jag har skrivit i mitt korta liv... Så, jag lär mig nog, de blir väl bättre med tiden...


MUUUUUUUUU på er och g´natt, va?! ok lite tidigt men...

O juste, jag tänkte visa en sak som jag såg på youtube, men jag lägger nt upp videorna här, utan skriver bara in länkar: 

http://www.youtube.com/watch?v=BgfjVexXwqw

http://www.youtube.com/watch?v=nFn3nJG5E98&feature=relmfu 

http://www.youtube.com/watch?v=_d61b5vwXDQ&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=xoxOgVvdidA&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=SWIwe4tUDRY&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=YOEzQCr4Uns&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=X31K3-y5YfA&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=IUEq41PETqI&feature=relmfu    Det är twilight uppdelat i 8 delar, med indionesisk text under, fast det störde inte mig iaf... BYE//En7

Av BFF 4ever - 3 juli 2012 18:38

Snow white and the huntsman

Regissör: Rupert Sanders
Skådespelare: Kristen Stewart, Chris Hemsworth, Charlize Theron, Sam Claflin
Snow white (Snövit, Stewart) är den enda i riket som är vackrare än den onda drottningen Ravenna (Theron). Ravenna håller Snövit fången. När Snövit lyckas rymma ur Ravennas hårda grepp vill Ravenna göra allt som krävs för att få tillbaka henne, då det är hennes enda chans att få en evigt ungdom, utan att ta andras. Hon skickar ut ”The huntsman” (Jägaren, Hemsworth) att fånga in henne. När han hittar henne blir fallet inte som tänkt.
Snövit träffar också sin barndomskompis William (Claflin) som hjälper dem att försöka övervinna Ravennas ondska.
William och Snövit var kompisar som barn. När Ravenna kom och stormade borgen, för att själv ta över den, en bit på väg att få makt över världen lyckas många rymma, men många dör också. William kommer undan, men Snövit hinner inte innan hon blir tillfångatagen. Alla tror att hon är död. Det råder stor sorg, eftersom att hon skulle bli den rätta drottningen när tiden var inne.
Miljön i borgen påminner om slottet i TV-serien merlin. Slottet är tätare och väggarna mörkare, men, annars är den ganska lik.
Jag tyckte att historien var bra och välgjord, det var inte direkt som disney´s version, men ändå bra. Det är en film som det räcker att se en gång, men den gången är absolut värd det.
Man blir verkligen sur på Ravenna, tillslut känns det som om Theron är sån i verkligheten. Det var väldigt spännande och jag åt upp popcornen ganska fort, för att det var så spännande. Jag och Ida satt och kramade varandras händer nästan genom hela filmen. Genom spännande!!
4/5p //En7

Av BFF 4ever - 3 juli 2012 12:19

Japp, idag ska jag lägga upp Snow white and the huntsman recensionen. Senare. Just nu händer inte så mkt. Jag ska skypa med Malda idag, och då kommer jag kunna be henne att blogga, för då vet jag att Malda kommer ha en dator till hands.


Tänkte oxå tilllägga att när jag var på Gotland så var det nån som typ trodde jag var dum i huvudet. Jag råkade ha ner nån bricka som stod RIKTIGT dåligt på en loppmarknad. Han bara kom in och bara PLOCKA UPP DE DÄR NU. Man bara, jag håller på, ser du inte det eller. Sen bara, SÅDÄR SKA DET SE UT. Jag är ingen rebell som bara sticker därifrån, han såg väl att jag höll på? Han förstörde min dag.


På lördag om två veckor, alltså inte nu på lördag, utan den efter kommer jag åka bort, jag vet intehurlänge jag kommer vara borta, så jag vet inte när jag kommer kunna blogga igen.... Men framtillsdess ska jag försöka.


Igår såg jag tre avsnitt av Kullamannen, en serie från 60-talet, den var såhär... Jag tyckte den var konstig. Fast vi såg aldrig hela, så jag vet inte. Fast den var ändå lite spännande. Och lite läskig. Ne, det var en såndär man känner sig förföljd av manvetintevad efter att man sett den....


Bye//En7

Av BFF 4ever - 2 juli 2012 21:20

Heeeeej, nu är jag tillbaks från filmen. Om det är nån som undrar, trots min ganska varnande rubrik i förra inlägget så var det Snow white and the huntsman vi såg. Den var skitbra. Gå och se den, det är värt pengarna! Den är spännande genom hela filmen nej, för nu ska jag inte säga det, jag ska recensera den! 

Snart, imorrn lrl idag kommer den upp!

Jag blev lite överraskad, för Elly skulle oxå med, men det var jätte najs! Jag och Ida satt och kramade våra händer när det blev spannade, det vill säga nästan hela tiden...

Och när vi skulle dit, åkte vi lasbil!!! Det var inte tillräckligt med platser i den, så Idas pappa satt på styrplatsen (såklart) och Elly satt på platsen bredvid, och jag och Ida satt på en plats i mitten. Det var najs, haha. Aja, nu måste jag sticka, bye// En7

Av BFF 4ever - 2 juli 2012 15:30

Heeej, jag tankte bara lägga upp en bild på Angie Sages sista Septimus Heap bok, alltså bok 7 som kommer att heta Fyre på engelska, och kommer ut den 16 april i Storbrittanien. Jag kommer säkert att skriva nåt mer, men aja:

  Najs va?

Okej det blev visst inte mer iaf, men aja, sånt händer.....


//En7


Presentation

Hellu! Vi älskar Bruno Mars,Katter,choklad,kompisar och musik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att vi ska ha mer av nåt i vår blogg?
 Nej, den är perfekt som den är
 Mer Malda och mindre En
 Sådana här inblickar och låånga inlägg, som Ens sommarinlägg
 Korta "heeej, hejdå" inlägg
 BILDER
 Videoinlägg
 Youtubeklipp
 Tips
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gääääästboken XD SKRIV!!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Cow Print Pointer

Translate

RSS

Cute Pink Kaoani
Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards