Alla inlägg under juni 2012

Av BFF 4ever - 25 juni 2012 21:17

Genom dina ögon


Författare: Stephanie Meyer
Originaltitel: the host
översättare: Carina Jansson
Jorden är inte längre en planet med krig och hat. Den är fridfull. Ingen ljuger. Ingen stjäl eller slåss. Jorden blir sig aldrig lik igen.
Jorden har blivit attackerad av varelser, andra själar. De tar över folks kroppar, hela arter blir som förvandlade. Själarna vet att de gör rätt i att ta folks onda kroppar och göra dem till ”värdkroppar”. Ge dem riktiga själar, snälla själar. Människorna kan inget göra. Men vissa vägrar att ge upp. En av dessa människor är Melanie Stryder. Melanie blir en värdkropp för en själ, kallad Vandraren eller Wanda (Wanderer). Men Melanie lever kvar i Vandrarens nya kropp. Melanie har för saker från den gamla världen kvar, som hon inte är redo att offra. Sin älskade Jared eller sin lillebror Jamie.
Hon ger sig ut på ett äventyr ingen någonsin skulle kunna föreställa sig.

Jag verkligen ÄÄÄÄLSKADE boken, även om den kan vara lite trög i början, så är det liksom den alltid lika välmenande Wanda som kommer till en annorlunda mänsklighet än den hon är van vid, en där hat finns. Den kommer igång sedan, så sluta inte läsa!!
Man lever sig verkligen in i boken.
Jag ger den högsta betyg, minst, och den är lika bra som Twilight. Välskriven med mycket känsla.

Av BFF 4ever - 25 juni 2012 20:27

Heeeeeeeeeej allesammans!!!   Muuuu på er!! Ja, jag var ju på bibblan idag, det var nice, lånade Twilight the graphic novel volume 2Det var jättebra, har läst första, såatt... Fråga om den om ni vill h<a svar :) Och så lånade jag Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow. Juste, jag skulle recensera Genom dina ögon.... Jag gjör det och lägger upp den så fort jag kan :)  Jaja, jag tänkte också tipsa er om en blogg som en av mina kompisar har, den är jättebra, läser den ofta. Den är ungefär som vår, handlar om ens liv, men hennes liv är olikt vårt och mycket spännande eller hur jag nu ska uttrycka mig.... Nej läs bloggen istället för att läsa det här "nattliga" inlägget på http://www.thelolipop.devote.se/.


G´natt//En7

Av BFF 4ever - 25 juni 2012 19:35

Imorrn åker jag bort :)   Muuuuu

Så jag kommer inte kunna göra några inlägg innan typ måndag.  Eller kanske nåt om jag får tid på Tottos mobil. Har ju bara en tråkig ELM så jag kan inte hålla på med appar och sånt... Ne, den är bra... Men även om jag har tid så kommer jag kanske inte få för Totto... She´s evil. Jaha, nu kommer jag i alla fall inte få det. Nej, nu måste vi vara positiva. Aja, jag får hoppas :) Och om Malda får en chans att blogga måste jag se till att hon tar den....... (ANNARS!!!.........)

Snälla, kommentera eller fråga saker!!!! //En7


    B

Bilder på min vackra mobil (med sprickor i) och med klistermärken på :)



Av BFF 4ever - 25 juni 2012 10:48

 


Haha, jag lägger upp många innlägg just nu, kommer på bilder att läga upp lrl saker att skriva hela tiden. Haha, när skolan börjar igen lrl när jag åker bort blir det nog färre. Typ ett per dag. Kanske färre, beror på... På tal om vampyrer alltså på tal om Stephanie Meyer (uttalas Majer) så har jag läst boken Genom dina ögonStephanie har skrivit den, den enda boken utanför Twilight-sagan som hon har skrivit. Läs den! Punkt slut! DEN ÄGER!!!!! Den äger verkligen!

Ska försöka att recensera den för er sen :) Aja, om ni vill läsa den på engelska heter den the host. Det betyder nåt i stil med värden. Alltså en sån som har gäster.......

Av BFF 4ever - 25 juni 2012 10:02

Ja, kommentera om ni läser.................

SNÄLLA!!! lrl PLZZZZZZZZZ aom man säger.................

Av BFF 4ever - 25 juni 2012 09:12

G´morron alla!!!

Här regnar det :(

Ska till bibblan idag    MUUUUUU Det ska bli jättekul!!!!!!!

Snart börjar min sommar   , jag har faktiskt inte badat utomus den här sommarn.... Eller jo, juste jag HAR badat utomhus i en pool, vattnet var iskallt, för de hade precis fyllt vatten i den.... Sen puttade Kalle i mig.... Då blev jag riktigt suuur...

Men det var innan skolavslutningen, så det kanske inte räknas........

Aja, men jag ska åka bort, hoppas bara vädret håller sig soligt. Så vi kan bada

God morgon igen /En7

Av BFF 4ever - 24 juni 2012 17:17

GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD VAD TRÖTT JAG ÄR!!!!!!!!

Kan ha med att jag bara suttit still hela dagen, då blir man trött

Jag har fått breathe sjukan, alltså låten Breathe i b o l l e n .

Aja, har ni sett breaking dawn part 2 karaktärspostrarna?

Här är en som föreställer mig (obs!!!!JÄTTEFUL, menmen)

 

Hahahahahaha, visst är den ful?

 

     

 

Men dessa postrar är de snyggaste jag någonsin sätt!!!!!!!!!

 




Och här är låten.............................................

............

Av BFF 4ever - 24 juni 2012 13:37

Här kommer en lista på superbra artister och deras superbra låtar, enligt mig alltså HAH MUUUU  


Taylor Swift: Mean, Breathe, The story of us, Our song, You belong with me

Bruno Mars: It will rain, Talking to the moon, Just the way you are

Yiruma: River flows in you, Kiss the rain

Tove Styrke: Beating on a better drum, Stalker in your speaker, High and low, Million Pieces, Chaos, Bad time for a good time, Close enough, Love you and leave you, four elements, Walking my Daydream, Call my name

Alexander Rybak: Fairytale, Roll with the wind, Funny little world, Oah, Europe skies, Song from a secret garden, Dolphin (älskar fiolen på den)


Alla låtarna utom kanske några med Tove Styrke finns på youtube...

Presentation

Hellu! Vi älskar Bruno Mars,Katter,choklad,kompisar och musik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att vi ska ha mer av nåt i vår blogg?
 Nej, den är perfekt som den är
 Mer Malda och mindre En
 Sådana här inblickar och låånga inlägg, som Ens sommarinlägg
 Korta "heeej, hejdå" inlägg
 BILDER
 Videoinlägg
 Youtubeklipp
 Tips
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gääääästboken XD SKRIV!!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Cow Print Pointer

Translate

RSS

Cute Pink Kaoani
Cloudy With A Chance Of Sun

Skapa flashcards