Alla inlägg under december 2012

Av BFF 4ever - 30 december 2012 13:05

Hej

Igår var jag och Malda på bio, vi såg The Hobbit - an unexpected journey. Den var OVÄNTAT bra (haha). Men vi blev fett förvånade för vi visste inte att det skulle komma tre filmer. Liksom när det var tio minuter kvar så hade de inte ens sett skymten av Smaug (draken). Så vi blev lite såhär, jaha det kommer en till film. Sen fick vi veta att det skulle komma en TREDJE film också. HAHAHAHAHAHAHAHAH

Så vi faila

Igår fyllde Malda tolv oxå. Så det var lite därför... 

Av mig fick hon Maltezers, som hon älssssskar. Men hon fick inte hennes andra present. Den får hon när den kommit fram.

Hejdå//En7

Av BFF 4ever - 28 december 2012 18:47

Imorrn fyller Malda år. DÅÅÅÅÅ längtar jag för att då ska vi gå och se Hobbit. Egentligen skulle vi typ åka till farmor och farfar, MEN pappa blev sjuk så vi kan inte åka imorrn... Jaha. Men det blir ju kul.

Men guuuuuuuuuuuuud vad jag blev oinspirerad så Hejdå//En7

En7
Av BFF 4ever - 27 december 2012 19:11

Jag längtar till våren. KOM NU VÅREN! JAG HAR VÄNTAT I TYP ETT ÅR! 

Okej kanske inte ett år men ändå. Väldigt länge. Tyvärr

Typ det jag har att säga. Näjmen REACHED ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGER JAG MÅSTE FORTSÄTTA LÄSA! Men jag kommer bli fett sur när jag läst ut den! Haha.

Hejdå

En7
Av BFF 4ever - 24 december 2012 14:21

Idag är det julafton och det betyder juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! JULAFTON!!! 

Dagen

07.15 SISTA JULKALENDERN!!!

08.13 Skynda sig för att man kommer på att klockan är mycket

09.00 Genrep till julspelet i körkan

11.00 Julspel i körkan

12.00 (ca.) Slut på julspelet i körkan

12.00 (ca) Springa och hämta godizzz

12.30 (ca.) Träffa Malda och få hennes julklapp (unorthodox jukebox, men den ska jag få av pappa så vi måste lämna tillbaka den.)

12.34 (ca.) Vi går hem

12.55 (ca.) Vi är hemma

13.05 (ca.) Vi äter risgrynsgröt

SEN BARA HAR MAN TRÅKIGT

FRAM TILLS...

14.50 (typ) Gör vi i ordning lite julmust och pepparkakor och kaffe och glögg och knäck och kola och krumkaker och allt detdär...

15.00 Kalle Anka och hans vänner

16.00 (tror jag) Kalle Anka slutar

SEN HAR MAN TRÅKIGT ETT TAG TILL

17.00 Julklappsöppning (JAAAAAOOO)

EFTER DET HAR MAN TRÅKIGT ELLER LEKER MED EN JULKLAPP ELLER BARA CHILLAR ELLER NÅT

Typ så.

Men nu har jag datorn eftersom att jag har tråkigt :(

Hejdå//En7

Av BFF 4ever - 22 december 2012 12:39

Hejsan!!

Nyss kollade jag på filmen från vår melodifestival. Jag tyckte inte att den gjorde mig och Lee rättvisa. Jag menar, vi la ner massa tid på vårt konferencie-jobb, jag fick veta det DAGEN INNAN OCH KOM FÖRSENT TILL KÖREN SOM SKULLE HA CARMINA BURANA REP bara för det. Och sen så filmade de inte ens oss när vi presenterade, INTE ETT ENDA BIDRAG!!!!

Här är det iaf och ni får ju höra Noahs och Ibas fantastiska rap. Seriöst, den var GRRRRRRRRRRRRRRRRRYM! Det var bra att de vann... Oki, öh, hejdå :)

//En7

Av BFF 4ever - 21 december 2012 19:36

HÖÖÖÖÖJ
Snart är det julafton!

WIIIII

Längtar!

Och dessutom så gick jorden inte under! Kan ju inte bli bättre! Hihi

Hoppas att pappa har köpt julgran!!!!!!!! Kanske inte... Jaja

Idag var jag med Malda (såklart), Lena och Klara. Vi gav varandra julklappar. Jag fick ett gör det själv-smycke av Lena och en bodytatoogrej (stjärnor med klister på) och ett mobilsmycke med en gul kanin på av Klara. Men det blev lite knepigt att sätta på det, för min mobil har inte ett hål för det. Men nu funkar det :)

HiHiHi

Idag var första dagen vi hade jullov. Så, nu har jag ett lååååååångt lov framför mig. Imorse var jag lite grann på Tottos skola som hade avslutning idag. Vi såg på femmornas julshow, men efter det, när de andra skulle se film och få betyg så gick jag... HEHE

typ. Men jaja, hejdå

////En7

En7
Av BFF 4ever - 20 december 2012 19:54

Hejsan. Nu ska jag berätta om att jag är såååååååå dålig på att tacka folk. Jag tycker att det inte är så bra just nu, såhär på julen. Till exempel Frida, när jag gav henne min julklapp till henne i onsdags så sa hon tack, tack, tack, taaaaaaaaaaaaaaaack!!! Hon öppnade den inte ens! Och sen gav hon min julklapp och jag bara tack. Tack igen. Tack!! Jag kände mig dum. Samma sak idag, när jag fick massa snälla kommentarer om mina sockor som jag stickat. Jag bara mmm, eeehhhh tack...........

Så jag kände mig lixom lite ofancy. HEHE

Idag fick vi jullov. Och betyg för första gången. Jag vill lixom inte spoila, men jag fick två A. Först hade vi skola klockan 09.20 till 13.00 Då hade vi julpyssel, städning och kollade på filmen Varning för Pitbull-Terje. Sedan fick man gå hem eller på fritids fram till 15.50 Sedan skulle vi se en slags show med niorna. Först såg vi lite jul-bildspel och filmer som de hade gjort i nån random sal högst upp. Sen skulle vi till dramasalen och skulle se en SKILLAD teater. Salen var delad i två delar. Publiken satt på båda sidor om den, men det var en vägg emellan så vi såg inte varandra. Teatern handlade om en resturang. MED KAOOOOOOOOOOOOOOS. Haha, på ena sidan, som inte vi var på, var på själva resturangen, där folk satt och åt. Andra sidan, som jag såg, var i köket. Sen så gick servitriserna och kockarna och så emellan dörrarna. Så de spelade på båda sidorna samtidigt, typ. så de var skillade eftersom att de var synkade och kom in på rätt ställen och så. Efter det såg vi en  liten sångshow. Sen gick vi till klassrummet. Typ klockan sex. Jag och Malda var såååååååååååååå smarta, för att när alla gick innervägen i trapphuset (det blev liksom FULLT) så gick vi utevägen (vi skulle ju ändå ha på oss skor) och kom dit långt före alla andra. Haha Sen, efter ett tag så kom hela drösen utifrån i alla fall. LoL. Till slut kom vi upp till klassrummet och då fick vi våra "positiva papper" där alla i klassen hade skrivit nåt positivt till en, och betygen. Sedan så delade de ut biocheckar till de som varit snabbast på orienteringsdagen. Sååååååå.... GISSA VEM SOM SKA SE HOBBIT MED MALDA?!?! HiHiHi. Nån gång under jullovet. Det blir awesome.

Men nu ska jag sluta skriva på detta inlägg för att ni orkar inte läsa mer och jag ska sitta och tycka synd om min näsa för jag har snytit mig för mycket. HEJDÅ

//En7

En7
Av BFF 4ever - 17 december 2012 17:32


Bruno Mars

Bruno Mars i Las Vegas, september 2010.
Födelsenamn Peter Gene Hernandez
Född 8 oktober 1985 (27 år)
Honolulu, Hawaii
Bakgrund Los Angeles, Kalifornien, United States
Genre(r) Pop, Alternativ hiphop, Soul, R&B
Roll Solosångare, låtskrivare, skivproducent
År som aktiv 2007–nutid
Skivbolag Atlantic, Elektra
Artistsamarbeten B.o.B, Bad Meets Evil, Cee Lo Green, Damian Marley, Far East Movement, Jaeson Ma, Travis McCoy, Lil Wayne, Snoop Dogg, Wiz Khalifa
Webbplats Bruno Mars
Peter Gene Hernandez, bättre känd med artistnamnet Bruno Mars, född 8 oktober 1985 i Honolulu, Hawaii, är en amerikansk sångare, låtskrivare och musikproducent.
Bruno Mars debutalbum Doo-Wops & Hooligans gavs ut 4 oktober 2010 och innehåller hitsingeln Just the Way You Are som släpptes 20 juli och nådde toppen på listan Billboard Hot 100 i USA.[1] I Storbritannien blev det sångarens andra singel som nådde första platsen på listan UK Singles Chart (26 september 2010). Just the way you are gick från plats sju till ett på Canadian Hot 100 9 oktober 2010 och tre dagar senare blev låten sångarens tredje etta på Dutch Top 40. Bruno Mars har sjungit och skrivit låtar tillsammans med musikerna B.o.B, Travis McCoy, Flo Rida, Kesha och Cee Lo Green.
Peter Hernandez föddes och växte upp i området Waikiki i staden Honolulu på Hawaii.[2] Föräldrarna Pete och Bernadette (Bernie) Hernandez är av puertoricansk respektive filippinsk härkomst.[3] Smeknamnet Bruno fick Peter av sin far när han var två år eftersom han var lite knubbig och det fanns en berömd knubbig brottare som heter Bruno Sammartino.[4] Peter Hernandez har fem syskon. Familjen lyssnade på reggae, rock, hip hop och R&B. Pappan hade ett band och alla familjemedlemmar sjunger och spelar instrument.[5][6] Som barn härmade Hernandez, och sjöng sånger av, artister som Michael Jackson, Elvis Presley, The Isley Brothers och The Temptations. Peter Hernandez gick i skola på President Theodore Roosevelt High School i Honolulu och tog examen 2003 när han var 17. Han har sedan dess fokuserat på sin musikkarriär.
Innan han slog igenom som soloartist verkade Peter Hernandez som musikproducent och skrev sånger för bland andra Alexandra Burke, Travie McCoy, Adam Levine, Brandy och Sean Kingston, samt Flo Ridas internationella hit Right Round.[7][8] Första gången han medverkade som sångare var i låten 3D på gruppen Far East Movements andra studioalbum Animal. Bruno Mars har skrivit musik för tv-serien Glee[9] och flera filmer, bland andra: Piranha, The Karate Kid och Get Him to the Greek år 2010. Han spelade "Little Elvis" i filmen Honeymoon in Vegas 1992.[10]
Solokarriären tog fart när han tillsammans med B.o.B skrev och sjöng låten Nothin' on You och därefter Travis McCoys Billionaire. Båda låtarna hamnade fort i topp tio på hitlistor världen över. Efter framgången släppte Mars skivan (EP) It's Better If You Don't Understand (11 mars 2010).[11] Den fick plats 99 på Billboard 200.
Den 1 september 2010 arresterades Bruno Mars i Las Vegas för innehav av kokain.[12] Till polisen ska han enligt kändispressen ha sagt att "det var dumt" och att han "aldrig tidigare har använt droger".[13][14]
År 2011 kom hans andra "extra" album, Earth To Mars. Skivan innehåller låtarna som blev över från förra skivan och några demo låtar som han har gjort tidigare genom åren. Skivan innehåller 13 låtar. ( Vi hittade allt på wikipedia ) //Maldis  

Presentation

Hellu! Vi älskar Bruno Mars,Katter,choklad,kompisar och musik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att vi ska ha mer av nåt i vår blogg?
 Nej, den är perfekt som den är
 Mer Malda och mindre En
 Sådana här inblickar och låånga inlägg, som Ens sommarinlägg
 Korta "heeej, hejdå" inlägg
 BILDER
 Videoinlägg
 Youtubeklipp
 Tips
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Gääääästboken XD SKRIV!!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Cow Print Pointer

Translate

RSS

Cute Pink Kaoani
Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards