Alla inlägg under juli 2012

Av BFF 4ever - 11 juli 2012 14:10

Heej, lessen ätt jag inte blogga i morse, haha, men typ kvart i 8 var jag tvungen att gå upp och sen stack vi ner till mammas kontor direkt, och sen skulle vi lämna lite saker på stadsmissionen ocbh sen gick vi runt lite, och nyss kom jag och Totto hem, mamma skulle göra nåt annat, och då gjorde jag stekt ägg, och så åt vi det (vad gör man annars med stekt ägg...?) och, ja.... Så jag har inte hunnit, men aja.....

Totto kollar på nån festival från förra året och det var verkligen stämning!!!!

Så, bye//En7

Av BFF 4ever - 10 juli 2012 15:54

Jaa, nu är det ju sommarlov

Innan sommarlovet tänker man "Guuuuuud, vad tråkigt med skolan längtar till LOOOOOVET"

Och när det är skolavslutning tänker man "Yey, äntligen sommar, nu ska jag BAAAAAAADAAAAAAA"

Och sen efter en vecka så har alla lämnat stället. Först åker några efter två dagar. Sen försvinner några fler dagen efter. Sen några fler. Och tillslut blir det bara två eller tre kompisar kvar. Dessa kompisar råkar nästan ALLTID vara de som inte riktigt passar ihop. När det sedan inte är kvar en själ av de man känner som bor i närheten åker man själv. Alla kommer tillbaka lagom till midsommar. Då ska man bara träffa släkten eller föräldrarnas jobbkompisar, så då hinner man ju inte träffa nån. Sedan sticker alla igen. Precis EFTER midsommar vill ju ingen vara kvar, eftersom att då är det ju ingen annan här. Och så är det. Så åk inte hem då. Någon vecka senare börjar alla droppa in, så småningom. KULÖ tänker man. Eftersom att man då har varit utan kompisar VÄÄÄLDIGT länge och bara haft havet, pooler, sjöar, föräldrar eller syskon, som dessutom varit samma i typ 100 år känner man sig väldigt glad över att veta att så många är hemma, kolla bara kontaktlistan på skype!!! Man går igenom kontakt listan noooga, så man tar den kompisen man känner sig bekvämast med, eller den som man inte sa något pinsamt till innan sommarn, eller den man precis har lyckats hänga med, den kompisen får ju inte tröttna, så att den inte vill hitta på något senare. Förresten är inte den personen online. Så skriver man till den utvalda personen nåt i stil med "heeeeeeeeeeej, vgd". Man väntar och väntar i kanske en kvart och sen skriver man nåt i stil med "hallå, skriv nåt" eller "hellu!?". Sedan, precis när man börjar fundera på om man ska stänga ner det fönstret, så (bara om man har tur) så skriver personen nåt. Men DET är typ "jag är i Turkiet" eller "Jag är i England". Man svarar "Jaha, jag har gjort det och det, vad har du gjort i England då?". Den andra personen svarar kortfattat "Inge särskilt". Man svarar "Vad gör du nu då?". Helt plötsligt är den personen offline, om man ens hade turen att den skrev något tillbaka. Eller så skriver den andra personen typ "E i Spanien, kommer hem på lördag". Man tänker NEEEEJ, det är ju DÅ jag åker bort. Sedan skriver man "Jaha, jag tänkte att vi kunde hitta på nåt, men jag åker bort då...." Inget mer med

det.

Sedan kollar man i kontaktlistan igen och ser att ingen annan är online längre. Utom Echo soundtest service. Eller jo vänta.... Nej hon var på störej.

Man tar sig igenom en lååång vecka, tills det ÄNTLIGEN är dags att åka själv. Det är när man lämnar som HELA kontaktlistan är full, eftersom att alla börjar komma hem från eftermidsommar-resan. Och då tänker man SKIT också, jag som ska vara borta i 2,5 veckor nu. Sedan kommer man hem igen, desperat efter at få höra en bekant röst med ett bekant språk. DÅ är ingen hemma. Man fattar inte hur man ska överleva. Tack och lov kommer alla hem efter några dagar. Men ändå, man har varit utan kompisar i nästan tre månader...

Känner du igen dig? Välkommen i klubben!

Av BFF 4ever - 10 juli 2012 15:37

Oki, nu typ tycker jag att saker o ting äger

  1. För att jag gör ett tredje inlägg idag.
  2. För att jag har instagram.
  3. För att det är sommar.
  4. För att jag känner mig fridfull.
  5. För att jag har lärt mig spåra IP-adresser.
  6. För att vädret är mulet och ganska KALLT istället för mulet och SKITVARMT!!!
  7. Det var nåt mer jag skulle skriva, men jag glömde.

Men jag tycker också att vissa saker suger

  1. För att Totto spelar ett spel på hennes mobil som LÅTER.
  2. För att jag ska åka en tågresa som tar typ 6 (!) timmar och har bara en bok och kommer inte hinna låna en ny.
  3. För att jag har ingen kompis att vara med.
  4. För att Malda är i Spanien.
  5. För att jag saknar Frida, Elsa, Elsa, Malda, Alva och min förra (!) skola.
  6. För att Max svarar inte på skype.
  7. För att jag glömde vad jag skulle skriva på saker som ägde med idag.

//En bitter men skum En  7777777

Av BFF 4ever - 10 juli 2012 14:45

O, juste, jag har ju faktiskt skaffat instagram. Näe, WoW.

Jag har ingen sån mobil, men eftersom att man kan logga ut så kan totto logga ut från sin och jag gå in! Schysst va?

Fast jag skriver nt vad jag heter.. Ehhh, aja, typ bye//En7

Av BFF 4ever - 10 juli 2012 13:19

Ska jag säga något varje gång jag skriver ett inlägg, typ heeej sötisar...?

Ne, det var nog ingen bra idé, haha

Ehh ,ja, om nån undrar vrf jag inte skriver om vad jag gjort så är den enda anledningen till det egentligen för att jag inte gör nåt. Jag bara tråkar hemma hela dagarna, framtills jag måste åka bort. Hehe, boring life, men på sommaren så blir jag sån. Jag är ABSOLUT mkt mer kreativ under terminerna. Eller så är det bara läxorna som får mig att göra nåt... Nee, så är det inte, men jag har lixom ingen att hänga med, och då blir man sådan. Jag är inte desperat längre, men det är AStråk att bara vara hemma hela dagarna. Jag kommer inte på nåt att göra heller, och när man väl börjat sitta still så orkar man inte göra, det blir som en kedjereaktion, man liksom sitter still, blir trött blir trött blir trött, tänker hmmm, ska jag göra te?, ne jag orkar inte... AAAAHHH vad råkigt, nu måste jag hitta på nåt, fast näe, jag orkar inte.

Wow, jag HAR lärt mig nåt av min gympalärare... Fast ändå....

Aja, nu SKA jag blogga mer än en 1 gång idag, så see ya! (oj, det blev fånigt) //En7

Av BFF 4ever - 9 juli 2012 12:47

Förlåt att jag inte bloggade igår eftermiddag, men jag typ failar så jag glömmer/hinner inte, fast jag liksom tänkt det...

Aja, på torsdag åker jag bort, så jag kommer inte att kunna blogga på typ 100 år, men jag ska försöka få Malda att iaf FöRSöKA inflika ett inlägg ibland...

Så inte så mkt att vänta sig på ett tag, men när jag kommer hem ska jag berätta, och när Malda kommer hem från Spanien, ja, OJ vad hon kommer att skriva...

Ja, vi har ändrat lite på utséendet (ja vi, via skype)

S´atte jaja, ska försöka blogga mer //En7

Av BFF 4ever - 9 juli 2012 12:34

  Hej sag fett scary film/klipp pa Youtube om Michael Jackson assa blev jatte-rad


bye bye / malda

Av BFF 4ever - 8 juli 2012 10:27

Jupp, jag tappa en tand i förrigår...

Konstigt att skriva om javet, men aja...Sen fick jag en tia av tandfen haha, nej jag vet att det är mamma/pappa

Jag bara MAMMA, jag har tappat en TAAAAND

Hon bara ...... Okej, det ska jag säga till TANDFEN

Snacka om dåligt pokerface... Aja, bye//En7

Presentation

Hellu! Vi älskar Bruno Mars,Katter,choklad,kompisar och musik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att vi ska ha mer av nåt i vår blogg?
 Nej, den är perfekt som den är
 Mer Malda och mindre En
 Sådana här inblickar och låånga inlägg, som Ens sommarinlägg
 Korta "heeej, hejdå" inlägg
 BILDER
 Videoinlägg
 Youtubeklipp
 Tips
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gääääästboken XD SKRIV!!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Cow Print Pointer

Translate

RSS

Cute Pink Kaoani
Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards