Alla inlägg under oktober 2012

Av BFF 4ever - 15 oktober 2012 18:32

Hej, idag har det typ inte hänt särskilt mycket, Totto var hemma från skolan, och jag har bakat muffins... O.o CHOKLAAAAD!!!!!!!!!!!

Glöm inte bort min read along, jag vet att schemat är lite tight, men asså, jag LOVAR er att när ni väl börjat så kommer ni inte att kunna stoppa, då kommer ni att hata mig för att jag har gjort ett schema som visar såv lite kapitel...

Såhär ser schemat ut:
Matchad
kapitel 9 17 oktober
Kapitel 18 21 oktober
Kapitel 27 24oktober
Kapitel 32 27 oktober
Korsad
Kapitel 11 31 oktober
Kapiel 24 4 november
Kapitel 37 8 november
Kapitel 43 12 november
LÄS FORT UT BOKEN OCH SKYNDA DIG ATT FÅ TAG PÅ REACHED!!!

Asså, jag är så HIMLA TAGGAD, SNÄLLA FöRSTöR INTE DET HÄR FöR MIG!!!!!

//En7

Av BFF 4ever - 14 oktober 2012 18:18

Som ni säkert har förstått nu, så ääälskar jag MATCHED-trilogin.

Så, eftersom att REACHED kommer ut den 13 november tänkte jag byta lite färg och tema på bloggen tills den kommit ut.

JAg hade även tänkt göra en read-along framtills dess.SÅÅÅ:

Såhär ser schemat ut:

Matchad

kapitel 9 17 oktober

Kapitel 18 21 oktober

Kapitel 27 24oktober

Kapitel 32 27 oktober

Korsad

Kapitel 11 31 oktober

Kapiel 24 4 november

Kapitel 37 8 november

Kapitel 43 12 november

LÄS FORT UT BOKEN OCH SKYNDA DIG ATT FÅ TAG PÅ REACHED!!!

Av BFF 4ever - 14 oktober 2012 12:26

Hej, nu känner jag mig glad, för jag har gjort alla läxor. NEJ!!! JAG HAR GLöMT EN I SKOLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BAJS!!!

Aja, den är till på tisdag, så jag hinner göra den imorrn,


Vi har börjat med fika i orkesterpauserna. JA. Nästa torsdag är det alltså jag, Elsa och Totto som ska fixa. Såhär såg det ut:

Vi hade stämt om fiolerna när vi spelat en låt och skulle nu stämma dem "vanligt" igen.

De som ordnar med fikat, asså, bestämmer vem som ska ta medd stod före mig och Elsa i kön och skulle bestämma vem som skulle ta med:

(De)- Okej, vem ska ta med nästa gång då?

(Jag)- VI KAN!!!

(Elsa)- nej, nej, nej!!

(Jag)- tyst, Elsa

(De)- Kan ni??

(Jag)- JAAAA!!!!

(Elsa)- okeeeeeeeeeeeeeeeej.

(De)- Men vill ni vara tre personer, det är ganska jobbigt att vara två...

(Jag)- Men Totto kan (Här håller hon på att packa ihop sin cello, helt ovetandes sin dom)

(De)-Okeeej, bra.

(Jag och Elsa)- OKEJ

(Jag)- TOTTOOOOO, KOM HIIIIT!!

(Totto)- Va, va?

(Jag)- Vi fixar fikat nästa vecka...

Och sen massa tråkigt prat om vad det ska bli för fika     

HIHI


Sååå, vi ska baka 12 muffins var, jag med choklad, Elsa typ vanliga och Totto typ blåbär. Jag ska fixä fanta, Elsa sprite och Totto coca cola.

PERFA!!!!!!


Jag läste ut Matched (Matchad på svenska) fast på norska (Cassias valg (Cassias val) i morse (igen) och ska nu läsa Bläckmagi av Cornelia Funke. Första boken heter Bläckhjärta och den tredje boken heter Bläckdöd. Alltså, den jag ska läsa är tvåan, och ettan ÄGDE!!!!!!!! Läs den gärna, men ni måste ju läsa Matched först. Och Crossed (andra boken, Korsad på svenska, på norska heter den Flukten (Flykten)) och snart Reached, som kommer den 13 november. Och the Septimus Heap series. Och Twilight, ofc....

HIHI

Av BFF 4ever - 13 oktober 2012 19:35

Hejsan, nu så vet jag att jag inte bloggat på typ flera dagar, men *livet kom imellan*. Hahah, i onsdags kunde jag inte, i torsdags kom jag hem lite sent (orkester duvet) och igår åkte jag till örebro och sen kom jag hem i... Nyss...


Biljetterna till BREAKING DAWN PART 2 (!) släpps den 19 oktober eller 17 oktober, om man är bioklubbsmedlem...

Asså, så nu är jag hemma.


KOMMENTERA

FRÅGA

XOXO//En7

Av BFF 4ever - 9 oktober 2012 19:00

Hejsan, idag hade vi studiedag, så jag och Malda (och Noah) passade på att hälsa på lite på åsen. Asså, vår förra skola. :):):)

Såå, jag sov över hos Malda, och sen så typ borstade vi tänderna halv tolv. SEEEENT... Sen så gick vi och hälsade på, de hade lunch då ,och skulle precis på rast, och sen hade 6.a historia, så vi var med dem, och sen även lite på idrotten, innan vi gick för att äta hos Malda och sen gå till keramiken och på gympan dansade de jenka. Jag var med, men inte Malda... DET VAR FETT KUL OCH RANDOM! KONSTIGT

Iaf, nu måste jag göra färdigt min svenskaläxa och öva fiol, så byyyyyyyyyyyyyeeeeeee//En7

Av BFF 4ever - 7 oktober 2012 11:05

Tjenna, folx, min mobil är HELKVADDAD (när man lever med pappa sååå...)

Iaf, igår hade vi ju the water games och vinnarna blev MEMO och ELLY!!! (Jag vet inte om jag får skriva deras real namn), Men grattis till dom jaaaooo. Haha William Spetz... Jaaaaaaaa, idag är det Williams lista.

På syslöjden har jag lärt mig att slätsticka/avigsticka. Najs. Fast det är svårare än att rätsticka.

Men tillbaka till mobilen och The Watergames. Eftersom att jag var spelledaren så hade jag rätt tråk, så jag började klättra i ett träd och då när jag skulle ner igen så hadde jag mobilen i en magficka så den låg inte så bra och då ramlade den ut för att jag var lite oförsiktig och det var kanske en och en halv meter, men då fick den typ 100 nya sprickor och då hade den inga baterier men när jag satte på den imorse så var skärmen bara KONSTIG såhär vittochrosaochgränt över halva så att man ser typ inget...     

Ja, asså det bakgrundsbilden är en breakingdawn part 2 poster... AHAHAHAHAHH bästa minen äver... Så snart ska jag få en ny :):)//En7

Twg

Av BFF 4ever - 6 oktober 2012 19:29

Åååååååååååååååååå guuuuud vad jag stör mig på maxfactor reklamen som är här på bloggplatsen just nu...

Aja, nu har jag duschat.

Iaf idag hade vi watergames!!! OMGOMG: Det gick bra... Asså, någfra mindre katastrofer, men allt rulla på...

Kanske skriver mer om det nån gpng, men man känner sig inte så speedad på att skriva när ingen skriver tbx :(

Idag var det Merlin, och jag hatar att de typ har fått en ny regissör för att det var mkt bättre förut o

även om det är skitbra nu, men förut förstod man deras val och sånt.

Iaf, jag blev nöjd med att Njoy åkte ut ur X-factor, asså de var ju bra, men deras koreografi var så fånig, som när typ 3or försöker vara coola och så... (tro mig, jag vet hur det var)...'

Ouupsie, nu e det körslaget, bye//EN7

Av BFF 4ever - 5 oktober 2012 19:42

Oki, sexorna varje år har en "melodifestival". Asså vi bestämmer en låt som vi ska byta text...... Här är låten som vi ska sjunga... I´M YOURS med JASON MRAZ!!!

Jaa, och nu så har vi skrivit en text, men den är inte färdig. Sååååå, om nån av er har nån idé skriv det. Det skulle betyda sååååå mycket!!!

Såhär långt:

1.Jag skulle aldrig överge dig för ett äpple, eller en grape, för då skulle gud hjälpe mig om du försvann skulle livet va´ i brand. För du e´ cool damdaram du e´ fin och du e´ vacker, Jag älskar dig mest utav livets alla saker... *Sen har vi inte kommit på nåt av första versen*

Refr: För jag vill ha banan det är så gott bananer är så gula

2. Jag ska gå och handla på ICA nu, jag ska gå och handla nåt fint och gult, jag ska äta det till middag, frukost, lunch, brunch, lyssna till ditt hjärta gå och köp en gul banan, det är så fint och gott och gult, du behöver banan för att leva ett gott liv.

Refr: För jag vill ha banan det är så gott bananer är så gula

3. *Som vi kör som en rap*

Jag ska äta banan när jag kommer hem, jag ska äta banan till mellanmål igen, jag vill inte ha nåt äpple alls, det skulle vara som att skära av mig min hals...

*sen har vi inte kommit på mer*

TACK FöR HJÄLPEN PÅ FöRHAND!!!!

Presentation

Hellu! Vi älskar Bruno Mars,Katter,choklad,kompisar och musik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att vi ska ha mer av nåt i vår blogg?
 Nej, den är perfekt som den är
 Mer Malda och mindre En
 Sådana här inblickar och låånga inlägg, som Ens sommarinlägg
 Korta "heeej, hejdå" inlägg
 BILDER
 Videoinlägg
 Youtubeklipp
 Tips
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Gääääästboken XD SKRIV!!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Cow Print Pointer

Translate

RSS

Cute Pink Kaoani
Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards